تراوشات ذهن من

شب به شب قوچی از این دهکده گم خواهد شد ماده گرگی دل اگر از سگ چوپان ببرد

تراوشات ذهن من

شب به شب قوچی از این دهکده گم خواهد شد ماده گرگی دل اگر از سگ چوپان ببرد

من یک سربازم

ساعت هفت و سی دقیقه 

وسایلت را بر می داری و می روی وبا کلی تاخیر و کلی خدا حافظی راهی کرمانشاه می شوی از بدشانسی همه انهایی که در اتو بوس هستند می افتند یک پادگان وتو تنها می افتی جای دیگر به این می گویند بد شانسی  می افتی پادگان مرزبانی شهید رجایی ناجا اما اینجا اخر بد شانسی نیست بد شانسی بد تر این است که همه کسانی که در اینجا آموزش می بینند می افتند مرز .همه به بد شانسی ات ایمان می آورند ولی تو می گویی حتما مصلحت من همین است .ساعت هشت شب می رسی پادگان نرسیده اذیت ها شروع می شود فردایش پذیرش می شوی ومی شوی یک سرباز، لباس می دهند و هر چه که نیاز داری از مسواک و خمیر دندان گرفته تا لباس زیر و..... 

اینجا پادگان است وبه قول فرمانده در کشور ما دیواری کوتاه تر از دیوار سرباز وجود ندارد اولش خیلی سخت است ،یک نفر زنجانی در بین 600 نفر ،ولی تو نباید خودت را ببازی اینجا نباید به کسی رو بدهی آخر اینجا پادگان است . 

 

اولین روزهای پادگان به اندازه یک سال می گذرد اینجا همه کردی حرف می زنند یا لری و یا عربی اینجا فارس و ترک واقعا نایاب است اما یواش یواش عادت می کنی مثل دانشگاه اینجا دوستانی پیدا می کنی وانقدر می خندیم دور هم که از انرژی ما از اول صبح تا شب متحیر می شوند .دوست ابادانی و دوستان کردی همه و همه خوبند اینجا همه چیز عالی است . 

 

مثل دانشگاه یک روز سر کلاس آنقدر به فرمانده متلک می گویی که فرمانده همه را مجبور می کند برای تو دست بزنند خودش می گوید یک نفر از زنجان یکه وتنها بلند شود بیاید اینجا واین همه متلک به فرمانده بگوید ونترسد جای تشویق دارد وهمه بچه ها می خندد . 

 اینجا گاهی وقتها حوصله ما که سر می رود یکی عربی می خواند دیگری کردی و دیگری لری بچه ها به اصرار از من می خواهند برایشان ترکی بخوانم  ومن با سوز ترانه "کوچه لر  سو سپشم " رو می خونم وهمه خوششان می اید  

 

اینجا پادگان است فقط یک سرباز می داند که یک اسلحه پنج کیلویی در یک صبگاه مشترک چه سنگینی عظیمی دارد اینجا همه می دانند بشمار سه یعنی چه همه می دانند خواب چه ارزشی دارد همه می دانند توبیخ یعنی چه تنبیه یعنی چه همه می دانند که تنبیه برای همه است وتشویق برای یک نفر اینجا هر کس وظیفه ای دارد. 

 

ادامه دارد

 

نظرات 83 + ارسال نظر
site02 جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 17:33 http://www.site02.z2z.ir

5306306588آیا بالاخره راهی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد ؟؟؟
یک راه مطمئن و درآمدزا برای کسانیکه مایلند از صفر شروع نموده و از هیچ به همه چیز برسند
درآمد بسیار زیاد , آسان , مطمئن و قانونی برای صاحبان سایتها , وبلاگها و بازاریابها
با هر بازدید و سابقه فعالیتی که دارید به گروه ما بپیوندید
>>> و طعم واقعی پول اینترنتی را حس کنید <<<
آیا تا به حال اندیشیده اید که می توانید در منزل و بدون نیاز به خروج از منزل حتی تا سقف 755 هزار تومان در ماه نیز درآمد داشته باشید؟؟؟
برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
http://www.site02.z2z.ir

باشماق جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 18:28 http://bashmagh.blogsky.com

سرباز که بودم
این شعر را می خوندیم
بیا بیا ای جناب سروان فرمانده گروهان تو رحمی بکن بر من سرباز هر شب بگذار منو نگهبان
نگهبانم آی نگهبانم نگهبان در گروهانم
صبحا ساعت 5 برپا رو میدن همه ی بچه ها دلمرده میشن
مخصوصا اون سرباز ننه مرده که از دزد پاهاش خوابش نبرده
جناب سروان
قدم آهسته ها بنشین و بر پا رنج و عذابه دنیا سرابه جناب سروان
یک روز جناب سروان بچه ها به خط کرد گفت این چیه خجالت نمی کشید زید تشک ها تون شرت و کرست می گذارید
یکی از بچه ها گفت جناب سروان اون کرست نیس خایه بند است
از خاطرات سربازی سال 1351 در پادگان جهرم

ما هم یه شعری داریم که می گیم
به راست راست به چپ چپ از جلو نظام خبر دار
ساعت پنج که میشه شیپور بر پا می زنن
من نمی تونم من نمی تونم
قدر لحاف تشک و حالا می دونم
و......

مردمک شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 21:30


حتما ادامه بدین نوشتن از حال و هوای سربازی رو ..
برامون جذابه !

"فقط یک سرباز می داند که یک اسلحه پنج کیلویی در یک صبگاه مشترک چه سنگینی عظیمی دارد اینجا همه می دانند بشمار سه یعنی چه همه می دانند خواب چه ارزشی دارد همه می دانند توبیخ یعنی چه تنبیه یعنی چه همه می دانند که تنبیه برای همه است وتشویق برای یک نفر.."

ایشاا.. تو کارنامه ی شما فقط تشویق باشه و صدآفرین..
گرچه به نظرمتنبیه هم خوشمزگی خاص خودشو داره :)


تشویق سربازی به هیچ دردی نمی خوره فقط باید شلوغ بکنی و خودتو بزنی به اون راه

صنم یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:56

دلم گرفت...باور کنید اشک تو چشام پر شد وقتی گفتین ترانه ترکی رو با یه سوزی می خونین...
راستی سلام سرباز بهمنی:)
امید که روزهای باقیمانده!خوش یومن باشه براتون...

خدا کنه که به خوشی تموم شه خدا کنه بعدش بیافتم زنجان زندگی تو یه شهر غریب خیلی سخته چه برسه به سربازی ادم تو شهر خودش زندانی باشه تو یه شهر دیگه ازاد باشه من اولی رو ترجیح می دم

00:00 سه‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 14:30

وای که چقد دلم برات تنگ شده... جمعمون خیلی ناقص شده... بیشتر از جای خالی یه نفر
خدا پشت و پناهت

من هم دلم برای تک تک بچه ها تنگ شده امیدوارم همه خوش باشین

س.س پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 22:50 http://www.ssaaeeeedd.blogfa.com

سلام هم قطار
شهادت به خط...

سلام هم قطار خیلی خوشحال شدم

شهادت به خط

س.س پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 22:53 http://www.ssaaeeeedd.blogfa.com

لطفا بین خودمان بماند
هویتم را می گویم
یادت باشد!!!
سرم را لازم دارم چند صبایی...
این نظر هم خصوصی بماند...

میثم پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:25

سلاااااااااااام
چطوری یوسف؟
با عرض سلام به همه دوستان
باید عرض کنم که اون ابادانی که نوشته منم
هوراااااااااااااااااااااا

راستی
1
2
3
شهادت به خط

سردار گراوند سه‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 16:19

سلام ترکه دمت گرم خاطراتو نوشتی ولی همه چیزو نگفتی
یادته واسه یه لقمه سیب زمینی چنتا بشین پاشو میرفتیم
به یاد روزهایی که میگفت نزار حالتونو بگیرم به یاد ۱.۲.۳ شهادت به خط مواظب خودت باش نمیری فدات شم عزیزم

هنوز خا طرات رو کامل ننوشتم می نویسم

الیاس شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 18:52

سلام وبلاگت خیلی عای..
منم 2 روز پیش اموزشیم تمام شد..
منم شهید رجایی بودم...
راستی درباره وبلاگت باید بگم ((خیلی خوب)) ((خیلی خوب))
1 2 3 ایثار به خط
21/10/92

خوبه که آموزشیت تمومشده ان شاالله بزودی تمومه میشه تا چشم بهم می زنی رفته من گروهان شهادت بودم
1-2-3 شهادت به خط

سرباز گردان امام علی چهارشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 23:23

سرباز گردان امام علی گروهان جهاد بودم یادش بخیر پخ اردیبهشت ۹۲

یادش به خیر من هم گروهان شهادت بودم امام علی پخ شهریور 92

عادل شنبه 21 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 19:15

ستوان دوم وظیفه گردان امام علی گروهان ایثار پخ شهریور 91 لعنت به سرهنگ باروجی اخرش انداختم سیستان بلوچستان سراب نیلوفر نگهبانی پمپ بنزین

یادش به خیر تو پادگان ادای سرهنگ رو درمیاوردن بچه ها خیلی لهجه داشت فرمانده خوبی بود موفق باشی

navid یکشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 22:35

123 ایمان به خط ... حتما گروهان شهادت بودی با اون منصوری کوچولوی بد اخلاق ... سخت بود ولی گذشت ااا

اره اولش منصوری بود کوچولو بود ولی انصافا خوش اخلاق بود

js دوشنبه 5 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 07:32

سالهای 88 تا 90 میومدی پادگان رجایی شده بود ترکستان فقط 20نفر افسر وظیفه از اورمیه بودیم با کلی سرباز اموزشی از تبریز و زنجان

خوش به حالتون من که تنها بودم اونجا

میثم یکشنبه 23 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 14:45

سلام
من هم آموزشی افتادم شهید رجایی
شما بعد از آموزشی کجا تقسیم شدید
ممنون می شم اگه راهنمایی بفرمایید
mmazaheri2009@gmail.com

میدن اذربایجان غربی یا مرز کردستان یا مرز زاهدان هر سال فرق میکنه معمولا به این بستگی داره بچه کجا باشی

moein پنج‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 16:47 http://2ta-farari.blogfa.com/

salam
agha manam hamonja sarbazam mishe behem begi faselash ta shahr cheghadre va az onja bad az amozeshi b koja ferestadanet?

بیست دقیقه راهه بعدش میدن مرز شهرها اطراف مثل خوزستان اذربایجان غربی

گردان امام حسین گروهان شهادت آماری ۶۵الف پنج‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 03:30

۱۳۹۳/۱۱/۳۰
سلام بچه ها منهم تو کرمانشاه دارم آموزش میکنم امروز ۱۱روز از خدمتم میگزره اومدیم مرخصی ۱۲/۱برمیگردم پادگان ما توپادگان حدود ۱۰۰۰نفر ترک داریم تو ۲۵اسفند می فرستند مرخصی تا۹۴/۱/۱۹ اخه ماتوطرح طلایی هستیم امید وارم برگردم شهر خودمون من بچه بناب هستم اسمم امید حلاجی هست®
به سلامتی لغو مرخصی,به سلامتی بدو باست,بسلامتی پامرخی،سینه خیز ,بسلامتی اسلحه های ازکار افتادی بی فشنگ...بسلامتی همه کسایی که اونجا آموزش دیدن ورفتن

ان شاالله زود تموم کنی

توحید جمعه 1 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 01:11

با سلام
من هم پس فردا که دوم اسفند میشه اعزامم منم همونجا افتادم.ولی خوبیش اینه که به دوره طلایی خوردیم
موفق باشید

موفق باشی

پیمان زمانیان جمعه 29 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 12:46

باسلام و خسته نباشید خدمت همه سربازان گل.در مورد پادگان شهید رجایی کرمانشاه خواستم براتون بگم.اول از همه بگم من پیمان زمانیان از استان لرستان .وقتی برج هشت دفترچه رد کردم بعد از چند ماه جوابش اومد یعنی بخوام دقیق بگم چهارده روز قبل از اعزامم که زده بود 1/12/93برگ سفیدم اومد که زنده بود اعزامی پادگان اموزشی شهید رجایی کرمانشاه.زیر نظر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.بعد از این که معلوم شد بلاخره کجا باید برم کم کم به فکر این افتادم که وسایلمو جمع کنم و با هزار امید و ارزو برم برا خدمت.کم کم روزای اخرم فرا رسید تا این که روز اخرم تموم شدو باید فردا صبح ساعت 7میرفتم معاونت نظام وظیفه برای اعزم صبح شدو بلند شدم با یا امید تازه و راه افتادم با توکل بر خدا.ساعت هفت رسیدم اونجا کلی ادم اونجا بود بیشتر بچه ها پدر مادراشونم باهاشون بود ولی من هرچی بابام گفت بذار باهات بیام گفتم نه خودم میرم تازه میخوام رو پای خودم وایسم بعد از چند ساعت انتظار اونجا صدا زدن که بیایید داخل رفتیم داخل و گفتن صف ببندید و صدا میزنیم که هر کدوم کجا وایسید اون روز اعزامیها برای همه نقاط کشور بود از جمله عجب شیر کرمان بیرجند.کرمانشاه و غیره.. بعد از نیم ساعتی صدا زدن که اعزامی های شهید رجایی طرف سمت راست صف ببندید تا سوار اتوبوس بشن رفتیم تو صف و یواش یواش رفتیم سوار اتوبوس شدیم و با توکل بر خدا راه افتادیم با کلی دیر شدن و خرابی اتوبوس بعد از چند ساعت رسیدیم به پادگان اونجا گفتن پیاده شید و برید داخل وقتی رفتیم داخل گفتن وسایلتون رو خالی کنید تا بازرسی بشن بیشتر برا این بود که وسیله غیر قانونی مثل چاقو و گوشی داخل نبریم بد از بازرسی بدنی و وسایل ما رو راهنمایی کردن طرف گردان .ما که جزء تحصیل کرده ها بودیم میبایست مارو میبردن گردان امام علی .رفتیم سمت گردان امام علی اونجا همه رو به خط کردن برا این که هر شهر باهم نیوفتن تو یه گورهان هر شهر رو از لرستان جدا جدا به خط کردن و هر نفر رو مینداختن تو یه گورهان از گردان امام علی اینم بگم گردان امام علی پنج گورهان داره به نام های ایمان ایثار جهاد شهادت و ولایت.من خودم افتادم تو گورهان جهاد امام علی که بهترین گورهان بود و چند تا از هم شهریهامم باهم افتادیم اونجا.بعد از اینکه تقسیم بندی ها تو گورهان ها تموم شدن گفتن که صف بکشید تا استحقاقی هاتونو بهتون بدیم.استحقاقی های که بهمون دادن شامل کیسه انفرادی. پوتین.اورکوت پتو.فرنچ.جوراب.شلوار.زیز پیرهن.شورت.کلاه.یقلوی غذا.وغیره..بعد از تقسیم استحقاقی ها اسممونو نوشتن و بر اساس حروف الفبا به هر کدوممون یه کد اختصاص دادن که بهش کد اماری میگفتن که براساس اون کد تخت هامونو تو اسایشگاه بهمون دادن و از این به بعد بر اساس اون کد به خط میشدیم و امار میگرفتن.بعد از این که تخت هامونو پیدا کردیم وسایل و پتو هامونو اونجا مرتب کردیم .تازه ساعت هشت شب شده بود که گفتن یقلوی غذاتونو بردارید تا غذا بگیرید .اون شب غذا بهمون مرغ دادن زیاد نبود ولی خدارو شکر بد هم نبود.فردا صبح گفتن هرکی لباساش تنگ یا گشاده با هم دیگه عوض کنیین.من که لباسام اندازم بود لباسامو تنم کردم .تازه بعد از ظهر همه لباس پوشیده به خط شدیم و فرمانده گردان اومد برا سخنرانی و بعد از اینکه نیم ساعتی برامون حرف زد از این که بهترین گردان اومدید و از نظر تحصیلات از سایر گردان ها بالاترید و بهتون احترام میزارن حرف زدو رفت.بعد از اینکه حرفاش تموم شد اومدم یه مقدار در مورد رژه و به چپ چب و غیره برامون گفتن و نظم و اینطور حرفا.خوب بود.البته فقط اهفته اولی که میرید یه کم سخته نه که بگم بهتون فشار میارن و اذیت میشید نه.از این که چون روزای اول با شرایط و کارا و محیط اشنا نیستید رو میگم.بعد از یه هفته همه چی براتون جا میوفته.هفته اول چهارشنبه گفتن باید مدارکتون رو بیارید و تحویل بدید برا همینم چهارشنبه بهمون مرخصی دادان تا غروب شنبه.کلا بگم به خودتونسخت نگیرید من که خیلی بهم خوش میگذره.در ضمن اعزامی های برج دوازده همون طور که میگن طلاییه .به ما بیستو هفتم مرخصی دادن تا غروب روز هفتم .تقریبا میشه ده روز

ممنون مرسی دستت درد نکنه

کالین جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 15:20

سلام و خسته نباشید به همه ی برادرای عزیز و سربازم
برادر من هم ۴روز پیش اعزام شد امروز ۶و نیم صبح زنگ زد و گفت۴روزه توصفه که فقط یه تلفن بزنه و مارو از حالش و… باخبر کنه! امیدوارم خدا نگهدار تمام سربازا باشه.
برادر دیگه ام ۴ سال پیش توپادگان شکاری امیدیه خدمت کرده همش از خاطرات و سختیای اونجا میگه که توگرمای ۶۰ درجه اونجه توظهرهای رمضان قمقمه های آبشونو ازشون میگرفتن!!!! بنظر من سختی تا یه حدی که به سلامتی آدم لطمه ی جدی وارد نشه ایرادی نداره اما متاسفانه تو۹۹% پادگان های ایران بجای اینکه یه انسان آموزش دیده و …. تربیت کنن، افراد لاغر و نحیف(آخه یه ملاقه آب با ۴تا لوبیا یه گنجشک رو هم سیر میکنه تا بخواد یه مرد رو ۸ ساعت سر پا نگه داره تازه با هوشیاری کامل نگهبانی هم بده!؟) و آسیب دیده (اکثرا ز ناحیه زانو بخاطر تمرینات غیر اصولی) و خسته و جون به لب رسیده تحویل جامعه میدن و بعد از سربازی باید برن دنبال دوا و درمون و هزار….
خلاصه من که دخترم به ۹۹% از شما برادرای عزیز و هموطنم توصیه میکنم اگه پول دارید سربازی رو بپیچونید اگرم پول ندارید درستون رو بخونید و تا آخر عمر از سلامتی و بقیه خاطراتتون تون لذت ببرید ان شاا…
درود بر سه کس: زندونی، سرباز و بی کس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

منم به خاطر مضر بودن و غیر اصولی بودن رژه نمی رفتم.فوقش نگهبانی تنبیهی میزدن
به سلامتی همه سربازا
ممنون

داودقمى چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:26

یادش بخیر ،١/١/٧٦آموزشى افتادیم سراب نیلوفر کرمانشاه براى آموزشى، بچه هاى قم ساوه همدان. ایلام بأهم بودیم ،چه روزهایى ،بهترین دوره خدمت فقط آموزشى ،خیلى. خوش بودیم ،بچه هاى قم همدان وساوه ، اکثرا با خودشون مواد میاوردن ،هرویین و تریاک و گراس رو ساوه اى ها میاوردن ،توپ توپ بود

موفق باشین

سجاد جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 00:38

خوشم اومد
واقعا خوب بود
ولی به ما فقط یه لباس دادن همینو بس
فقط یه لباس سربازی
فانسقه و اینجور چیزارو هم با پول خودمون خریدیم
مسواک و لباس زیر و ... هم ندادن
تازه لباسی که به من دادن به تن پدرم هم بزرگ می یاد چه برسه به تن من
تاریخ اعزامم 1394/6/1
پادگان شهید رجائی گردان امام حسین گروهان جهاد
(چون می گذرد غمی نیست ولی چون بیهوده می گذرد غم است)
جمله های نوشته رو دیوارها آدمو بدجور آروم می کنه

غصه نخور مثل برق باد تموم میشه

فری یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 23:53

سلام من نوزده شهریور اعزام شودم مرکز اموزشی شهید رجای کرمانشاه کسی هست هم پادگان باشه اینم شمارم09361767628

بهمام98 پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 00:26

سلام، نوبتی هم که باشه نوبته منه، امروز رفتم نظام وظیفه گفت افتادی کرمانشاه تا گغت کرمانشاه فهمیدم آموزشی مرزبانی افتادم، خدایی اصلا ناراحت نیستم اتفاقا خیلی هم خوشحالم، نمیدونم چرا اما از بلاتکلیفی اومدم بیرون، نمیدونم اون پادگان چطوره بعدش هم نمیدونم واقعا کجا تقسیم میشم، دوستان در رابطه با تقسیم اگر اطلاعاتی دارید در اختیار ما بذارید که کجاها می ندازن، و اینکه من دوره طلایی خوردم، دوره طلایی از کی مرخصی میدن اصلا میدن یا نه؟

دوره طلایی خیلی خوبه نصفش مرخصیه

محمد دوشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 18:51

سلام آقا منم بچه زنجانم ده روز دیگه اونجا اعزامم کلا نیروی انتظامی چطوره
آخه خیلی بد شنیدم ازش

بستگی داره کجا بیفتی

داود سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 15:07

منم دوهفته دیگه ینی یک اسفند94 اعزامم ...
همونجایی که شما بودین...
مرکز آموزش نیروی انتظامی شهید رجائی کرمانشاه

خوبه نگران نباش خدا کنه بعدش یه جای خوب بیفتی

علی چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 14:34

سلام بچه ها من علی هستم
اعزامی یک اسفند به پادگان شهید رجایی کرمانشاه دو تا سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدید
اولی این که تو این پادگان وضعیت بچه های معاف از رزم تو گردان امام علی چطوره؟
دومی هم این که با توجه به وضعیت جسمانی من که معاف از رزم هستم ایا باز احتمالش هست که منو بندازن مناطق عملیاتی مرزبانی؟و تقسیمات این پادگان چطوریه
09373041152شماره منه از بچه های اعزامی 1 اسفند اگه کسی هست بیاید تو تلگرام با هم اشنا بشیم

javad جمعه 23 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 13:47

سلام به اونایی ک تازه میرن شهید رجایی!!
پایه خدمتی اسفندم کسی سوال داشت راجع به مرخصی عید و این حرفا تو تلگرام پیام بده در خدمتیم...09376726766

علی شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 15:58

منم از مرندم اموزشو افتادم مرزبانی رجایی کرمانشاه از اینکه افتادم کرمانشاه ناراحت نیستم چون تو زندگیم هیچ وخ رو شانسم حساب نکردم یعنی نداشتم ک حساب کنم روش از این ناراحتم ک بعد اموزشم میوفتم جای بد احتمالا یا کردستان یا اذربایجان غربی اصلا سربازی برام مهم نیس جاشم مهم نیس ولی از خدا دلگیرم چرا تو روزایی ک باید کنار پدرم باشم نیستم خیلی بهم احتیاج داره خیلی تنهاس خیلی با کلی قرض و قوله

بهنام98 شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 16:24

آقا میشه در رابطه با نحوه تقسم نیر,های اونجا توضیح بدید؟رندم و تصادفی پخش میشه نیروها؟
یکم اونجام ، اینکه احتمال نود درصد مرزم حرفی نیست اما کجاش؟ کجاها کسری داره؟مرخصی هاش چطوره
چند درصد رو میفرستن مرز؟

علی شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 17:37

سلام دوستان این ادرس تلگرام.بچه های اعزامی یک اسفند 94 پادگان شهید رجایی کرمانشاه هست اگه افتادید این پادگان تشریف بیارید این گروه با هم.اشنا بشیم
https://telegram.me/joinchat/BaczYAan7IjVL2Id4w-X2g

پیام یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 14:38

سلام دوستان این ادرس گروه تلگرامی بچه های اعزامی یک اسفند شهید رجایی کرمانشاه هست اگه افتادید این پادگان نشریف بیارید تو گروه خوشحال میشیم
https://telegram.me/joinchat/BaczYAan7IjVL2Id4w-X2g

امیر دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 03:34

سلام بچه ها..داداش من افتاده شهید رجایی فرماندشم علی پورِ..این ادم چ جوریه؟بعد اینک ب اینا گفتن ٣ماهه اموزشتون مگه میشه؟بعد اینک اگ اشنا گیر بیاری میتونی بعد اموزشیت نیفتی مرز و بیفتی داخل شهر اینا؟اصلا کلا بدون اشنا هم احتمالش هست؟ و اینک داداش من همدانی فوق دیپلم انصراف از لیسانس اعزامشم ١\١٢\٩٤..احتمالش هست سمت کدوم مرز بیفته؟ ممنون و سپاس فراوان..دمتون گرم..
اینم ایدی تلگراممه : erfannn91@

با پارتی همه چیز میشه ولی همدانی ها رو اکثرا میدن اذربایجان معلوم نمیشه کدوم مرز بدن

امیرحسین جمعه 7 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 09:38

سلام..
منم همیجا اموزشیم افتاده..
الان تو مرخصیم
از بچه هایی که برج اسفند قبلا اونجا بودن کسی هس بگه مرخصی عید چند روزه..؟
بعد عید چطور مرخصی میدن تا آخر دوره؟
مرسی

مهدیه جمعه 6 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 01:33

سلام نامزدم 19 اسفند اعزام شده خیلی میترسم مرز بیفته نگرانم شدید.میشه بگین احتمالش چقده بیفته اذربایجان؟؟؟خودمون تبریز هستیم

احتمال پنجاه درصد میفته مرز اگه اموزشش مرزبانی باشه وگرنه مرز نمیفته

سجاد جمعه 13 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 07:01

123 شهادت به خط
25 روز از آموزشیم گذشته گردان عاشورا گروهان شهادت فرماندمون جناب لرستانی
خداوکیلی اگه فوق دکترا داری بیا تو دیپلم ها چون فرماندهون خیلی تکه همه ارزون دارن جناب لرستانی فرمانشون باشه

ان شا الله هر چه زودتر تموم کنی

FATEMEH دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 13:26

سلام نامزدم افتاده پادگان شهید رجایی کرمانشاه فوق دیپلمه و افتاده نیرو انتظامی میخاسم بدونم از کجا بفهمیم ک مرزبانیه یا ن . اگه مرزبانی باشه تو برگه مینویسه؟؟

رجایی کلا مرزبانیه

محمدرضا چهارشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 15:00 http://tanha41.blogsky.com

سلام من اعزامی برج ۲
به شهید رجاییم
سه تا سوال دارم
اول اینکه زنجانیارو کدوم مرز میندازن
دوم مرزبانی چقد کسری داره
سوم برگه سبز تو اموزشی تأثیر داره؟
خیلی ممنون میشم اگه جوابمو بدین
وبلاگتون عالیه همه رو خوندم و اطلاعات زیادی بهم داد
مرسی

من دو سال پیش سربازی رو تموم کردم شاید خیلی از قوانین تغییر کرده باشه بهتره از یه آدم مطلع بپرسین

محسنروستا دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 17:12

سلام من یک اردیبهشت اعزام میشم شهیدرجائی بچه خرم آبادم کاملا آماده خدمتم سربازی مال مرده نترسید نمیخواید برید خط اینم شماره ام ۰۹۳۸۲۲۷۶۵۴۹

رضا سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 18:16

سلام
من اعزامی 95/20/1 پادگان شهید رجایی کرمانشاه هستم مدرک تحصیلی ام دکتری تخصصی است و متاهل هستم به نظر شما شرایط افرادی مثل من چگونه است آیا از نظر درجه مدرک تفاوتی بین افراد است یاهمه مثل هم هستن؟
مرخصی تو آموزشی چگونه است؟
من الان ساکن کرمانشاه هستم

اره خیلی فرق داره مرخصی فرقی نمیکنه ولی معمولا کارهای سخت رو نمیدن به شما

محسنروستا پنج‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 07:45

دوستان حقیقت داره آموزشی سه ماهه ؟من لیسانس دارم بچه خرم آبادم به نظرتون کجامیوفتم بعد آموزشی ؟

امید پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 13:09

با سلام خدمت عزیزن .بنده اعزامی 1/12/94 هستم.پادگان شهید رجایی.مرزبانیه.اموزشی هم 3 ماهه.بدترین دوران عمرم توی این پادگان سپری شد.گردان ذوالفقار گروهان شهادت هستم.فرمانده هم جناب رستمی.خیلی انسان خوبیه.امروز هم که دارم این پیام و میذارم 16 اردیبهشته.چیزی تا ترخیص نمونده.بنده امریه داشتم.تازه خبر دار شدم که امریم لغو شده.روزهای بدی رو سپری میکنم. بدیش اینه میفتم مرز.و نمیدونم کدوم مرز.ایشا الله جای خوبی بیفتم.برای شما هم آرزوی موفقیت دارم.
123 شهادت به خط...

موفق باشی

محمد یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 01:16

سلام
اعزامی 1383/12/18
من با دیپلم رفتم سربازی. آموزشی سراب نیلوفر بودم بعد از آموزش هم همونجا افتادم.
یکسال مسئول بازداشتگاه بودم پشت آسایشگاه دژبانی. یادش به خیر. سربازی دوران خوبیه تنها فکرت مرخصیه.
سرهنگ علیپور، گروهبان منصوری کوچولو، جناب سروان رفیعی بلند قد و پر ابهت. یادش به خیر

iman شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 03:06

123 جهاد به خط

به خط نمیشید؟؟؟ باااشه...اشکالی نداره... دور میدان امام علی در خدمتتون هستیم.....بدو.....به ایست...

این مرد کیست؟؟؟؟

فرمانده

هدایت سه‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 13:40

سلام . آیا تمام سربازان پادگان شهید رجایی برا مرزبانبی اموزش می بینند . یا برا داخل شهر ها هم آنوزش می دهد

Hmo216 یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 13:56

سلام، این جمله از کرمانشاه یادمه هنوز "پا خبره پفی "

حسین قمری جمعه 2 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 12:08

سلام ب همه دوستان.من اعزام 19شیش95 پادگان شهید رجایی.سختی وراحتی ب خودتون بستگی داره بخودتون راحت بگیرین زود وخوش میگذره فقط هفته اولش یکم سخته

آرش شاهرخی دوشنبه 26 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 16:04

گردان کربلا
گروهان جهاد
فرمانده:سروان رضا کیانی
پایه خدمتی فروردین95
بچه کرمانشاهم
افتادم اذربایجان غربی انتقالی گرفتم برا کرمانشاه الانم هنگ مرزی پاوه ام

موفق باشی

مهدی دهقانی نعمت اباد جمعه 30 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 00:02 http://دهقانی

باسلام اینجانب مهدی دهقانی نعمت اباد اعزامی از تبریز 95/7/24به مرکز اموزش شهید رجایی کرمانشاه گردان امام علی گروهان ایثار 2 سال خدمت نبود زنده باد ایران مرک بر دشمنان ایران

ساق اول سنی

محمد شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 00:28

سلام به همه کسایی که اعزاموشون افتاده سراب نیلوفر کرمانشاه
با توجه به این که من چند ماهی میشه که از سراب نیلوفر ترخیص شدم و به یگان رفتم، در نتیجه میتونم بهتر میتونم به شما عزیزان کمک بدم.
بنده با مدرک کارشناسی ارشد، افتادم پادگان مرزبانی سراب نیلوفر کرمانشاه.
راستش قبل این که برم خدمت، مثل شماها تو سایت ها میگشتم که ببینم نظر کسایی که قبلا تو سراب بودن چیه.
پادگان سراب کرمانشاه، از پادگان های قدیمی کشوره. جایی هم که هستش به لحاظ موقعیت جغرافیایی ییلاقیه.
به همین دلیل یه خورده هواش از کرمانشاه و بقیه شهرها سردتره،و چون تو دشت هم هستش گرماش هم نسبتا بیشتره!
درباره اعزام هم که بگم،اون کسایی که از شهرستان ها میفتن سراب،باید برم نظام وظیفه و از اونجا براشون ماشین میگرین که برن سراب نیلوفر کرمانشاه.
روز اولی که خواستین برین سراب، با خودتون بشقاب و حوله، لباس های زیر و قاشق و لیوان و مایع دستشویی و پودر رختشویی و کارت تلفن و قفل کوچیکی واسه در کمد و میوه ببرین.
ضمنا با خودتون تخمه و آجیل و پسته نبرین، چون ساک هاتون رو که بگردن نمیزارن ببرین داخل.
با خودتون حتما یه جای عطر اسانس(از این کوچیک هاش) ببرین و توش مایع دستشویی بریزین و بزارین تو جیب لباس نظامیتون،چون راستش دستشویی های اونجا مایع ندارن. اگه هم یه وقت هایی مایع بریزن این کار رو دائم انجام نمیدن.
فعلا همین قدر مینویسم. اگه کسی سوال داشت میتونه تو قسمت پاسخ دادن بنویسه من تا اونجایی که بتونم جواب میدم.

ممنون مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد