تراوشات ذهن من

شب به شب قوچی از این دهکده گم خواهد شد ماده گرگی دل اگر از سگ چوپان ببرد

تراوشات ذهن من

شب به شب قوچی از این دهکده گم خواهد شد ماده گرگی دل اگر از سگ چوپان ببرد

باربی آمریکایی :جنگ بین حق و باطل

روز نیمه شعبان تو مسجد (فکر می کنم مسجد ی واقع در دروازه رشت)به بچه هایی که تو جشن شرکت کرده بودند پوستر سفید برفی و سیندرلا داده بودند این پوستر طوری بود که حالت رقص رو با لباس نیمه عریان تداعی می کرد وقتی این پوستر رو دست خواهر زاده ام دیدم دلم می خواست برم و آدمهایی که این جشن رو برگزار کردند رو با یه هفت تیر از زندگی خلاص کنم (ادمهای بزغاله ) یکی نیست بگه شما که بلد نیستید  مراسم بگیرید شما که  صف بندی لشگر حق و با طل رو درک نمی کنید غلط می کنید مراسم می گیرید  تاسف تا این حد که هیچ ناظری بر امور مسجد وجود نداره  ،

برای اینکه اهمیت حرف من رو بفهمید برید در مورد شخصیتهای کارتونی مثل سیندرلا  سفید برفی  ، باربی (خیلی مهم) تحقیق کنید تا بفهمید این عروسکها و شخصیتهای کارتونی چه بلایی سر جامعه ما وکلا دنیا آوردند تازگیها یه کتابی از کتابخونه گرفتم به اسم باربی آمریکایی  (یه مسابقه کتابخوانیه) وچند بار خوندمش ،تو صیه می کنم بگیرید وبخونیدش . 

 

حتما تا حالا عروسک باربی رو دیدید یه عروسک با اندام لاغر کفش پاشنه بلند و نیمه لخت بچه هایی که از بچه  گی با این عروسک بزرگ میشن قیافه اونها در بزرگسالی شبیه باربی میشه  حالا باید متوجه شده باشید که چرا اکثر خانمهای جامعه ما شبیه باربی میشن  از این شباهت که

1- ترجیح می دهند لاغر باشند البته در کل دنیا این طوریه به طوری که در یک پژوهش مشخص شد بسیاری از دختران آمریکایی برای اینکه شبیه باربی باشند سوئ تغذیه گرفته اند.بسیاری از دختران در کشورهای مختلف از ترس به هم خوردن اندامشان از بارداری دوری می کنند . واین باعث شد که شرکت تولید کننده باربی (متل) با تشویق دولتها به تولید (باربی  باردار) اقدام کنند تا زاد و ولد افزایش یابد.

2-موهایشان را کرم یا بور رنگ می کنند دقیقا رنگ موهای باربی  در حالی که در ادبیات عاشقانه ما موی سیاه(زلف سیاه) بسیار ستوده شده  ونشانه دوست داشتن است . اثرات باربی تنها روی زنان تاثیر گذار نبوده است بلکه باعث شده توقع مردان نسبت به زنان نیز تغییر کند وبسیاری ازمردان دنیا زنان با موی رنگی را بیشتر می پسند ند.

3-اثرات جنسی شامل از بین بردن شرم و حیا در دختران وعادت به نیمه عریان دیدن وپوشش بد ،بلوغ زود رس(در یک تحقیق در کشور ژاپن مشخص شده که سن بلوغ دخترانی که عروسک آنها باربی است دو سال زودتر از دیگران انجام می گیرد و انها دچار بلوغ زودرس شده اند.) وزود بزرگ شدن دختران ،وادای بزرگتر ها را در آوردن .

4-باربی تنها یک عروسک نیست یک کالا نیست بیشتر از این یک فرهنگ است یک سیاست است ویک استراتژی برای  استعمار ملتهای مختلف است  استعماری که به استعمار نو معروف است .مثلا پس از یازده سپتامبر  نوعی از عروسک باربی به بازار آمد که باربی انفجاری نام داشت  این باربی فرهنگ شهادت طلبی مسلمانان را به سخره می گرفت .

وخیلی از تاثیرات منفی باربی که در دنیا فراگیر شده است حالا باید متوجه شده باشید چرا بسیاری از هنر پیشه های دنیا شبیه باربی هستند از مدونا، شکیرا گرفته تا برخی از بازیگران داخلی کشورمان

این روزها دنیا دنیای بی خبری نیست دنیا یی نیست که ادعا کنید با یک دانشگاه رفتن باسواد شده اید من همیشه ادعا می کنم اشتباه زندگیم صرف چهار سال دانشگاه شد باید سواد وبینش زندگیم را در جای دیگری جستجو می کردم این روزها دنیا برای مبارزه با شیعه بر خاسته است . باید برای یک مبارزه آماده باشید

اون روز رفته بودیم گاوازنگ زنجان برای مراسم رسم انتظار واقعا خاک تو سرشون بااین مراسم، مراسمی که هیچ ربطی به امام زمان نداشت .آخه کجا ی دین نوشته که با آهنگ شوهای ترکیه ای تواشی امام علی اجرا می کنند اسلامی که با موسیقی رابطه نداره چطور میشه که برای شناخت امام زمان به موسیقی های تند ومبتذل چنگ اندا خت واقعا باید بعضی از مسولان این کشور رو زنده زنده چال کرد با این بی خبری و بی سوا دیشان .

این روزها چند ساعتی به سخنرانی های دکتر عباسی گوش می دم سخنرانیهای این شخص فوق العاده است .دلم می خواست یه موسسه ای پیدا بشه وهزینه ای رو تقبل کنه تا یک سخنران رو به صورت هفتگی به زنجان دعوت کنیم تا ملت استفاده کنند البته فقط هزینه اش لازمه هماهنگی با بچه های خودمون .

دانشگاه تموم شد

این روزها سرم خیلی شلوغه اولش که رفتم برای گرفتن گواهینامه ثبت نام کردم بعدش رفتم  

 

دفترچه اعزام به خدمت گرفتم وبعد تو خونه ده بار زیر رو کردم تا یه معافیتی چیزی پیدا کنم که  

 

نشد  

 

پس مجبوریم بریم سربازی  بعدش منتظرم نمراتم تایید بشه برم دنبال تسویه دانشگاه  

 

خدا به خیر کنه

این شعر رو پر پرواز تو نظرات نوشته بود خیلی خوشم اومد

 نمی دونم این شعر مال چه کسیه  - کاش خودت می گفتی اگه مال خودت باشه  خیلی عالیه

 

حال این روزهایم....:


حــ ــال ِ در خود ریختن دارم ...



مثل ِ برجــــی که اعتبارش را به رخ ستونهـــایش نمیکشد



و بــه زمیــــ ــن آنقدر وفادار استــ



که زیـــر تمام آسمان جلـــ ــی هایش بزند !!



دارم روی دستــ ِ خودم ، خــ ـاکــ میخورم



که روی ِ پــای ِ تو ، بنـــد نشوم ...



بهتــ می شوم ... در چهــــره ی عنکبوتــ گرفته ی مونالیـــزا ...



در چشمــ ِ پدر خوانده ای که می داند



آدمهـــ ـا ، راحتــ تر از اینکه حکم ِ قتل ِ هم را بدهنـــد



یکدیگــر را فراموش میکنند !!



بی کســــی ، زخم نیستــ که به زور چسبــ انکارش کنی ؛



اشکــ نیستــ که توی کمــد ببری !!



تفکــرتــ نیستــ که زیر فحش هــا



جان کندنش را ببینی !!



بی کسی ، گاهی آنقدر حقیقتــ دارد ،



که بیشتــر از اسمتـــ ، بوی شناسنامه اتــ را میدهد !!



قبل از چــروکهــا ، لبخندتــ را تعریفــ میکند



و زودتــر از تمـــام خــودباوری هـــایتــ



می فهمــــی شعری شده ای



که به قواره ی هیچ کتابی نمی نشیند !!



تابلــویی که در اسبابــ کشی هــا جا مانده استــ ...



یا عتیقــه ای که هیچ موزه ای به رسمیتــ نمی شناسدش !!



منتظـــر باش !!



روزی بین آدمهــا، با کســـی مواجه میشوی



که آشناتر از آن استــ که به جا بیاوری ...

...



کلافه امـــ ....

درستـــ شبیه زمانــــــــــــی که

مادرم نمیتوانــد ، سوزن نخ کنــــ ـد ....

..


حـــال این روزهـــای من

حال آفتابگردانیستـــ

که در روز بارانی به دنیـــا آمده....

دور خواهم شد از این خاک غریب

چهار دیوار ویک پنجره به سمت جنوب یک کتابخانه ویک کامپیوتر یک رخت آویز ویک تابلو از مادر ،اینجا اتاق من است .

اینجا چهار دیواری من است  ودیوار هایش انقدر بلند است که تمام احساس من این روزها از ارتفاع بلندش به خاک می افتند و می میرند.نمازهایم هر روز از انحنای بی دینی من به خاک می افتند وجان می سپارند . این روزها ضربان قلبم تند می زند وخیلی تند تر از ثانیه  ها وبعد سر دردهایم شروع می شوند وانوقت دیگر هیچ چیز را نمی فهمی وصبح تا شب ادای قیصر را در میاوری ومی گویی درد نام دیگر من است .وبراستی درد نام دیگر من است .

کدام درد را می گویی این واژه ها چیست که به هم می بافی وبه خورد این دفترچه خاطراتت می دهی؟خسته نمی شوی ؟

تو چه می فهمی که درد یعنی چه ؟انگار چیزی کم داری دوست داری نباشی ویا انچنان مست و بی عقل که انگار نیستی .وبعد مبارزه می کنی چرا شکست بخوری  می جنگی ، می زنی  می شکنی ؟اما چه فایده ؟

چرا چه فایده ؟

چه فایده اخرش باید به ساز دیگران برقصی ،تو که بلند نیسیتی بنوازی باید برای دیگران برقصی .

دیگران ،کدام دیگران می گویی ، همین ادمهای کوچه و بازار را می گویی همین بغالی سرکوچه را می گویی ؟

آنها هم با زیچه اند در این میدان همه می رقصیم نوازنده کس دیگریست .رقصیدن بد نیست اما برای کسی که  این سن برای اوست نه برای کسی که  نوازنده ای بیش نیست  او به ما می خندد وکیف می کند از این که ما اسیر دستش هستیم .ما اسیریم در این چهاردیواری جذاب ومتزلزل .

از حرفهایت سر در نمی آورم چه می گویی انگار حالت خوش نیست ؟

حالم را می پرسی حالم خوش نیست خیلی وقت است از حرفهایم کسی سر در نمی اورد دیگر کسی حرفهایم را نمی فهمد  میدانی که شورش برای اسیران جرم است .این اسیرانی که من میبینم هر روز صبح میروند پی نان وهرشب با کوله باری از خستگی بر می گردند سهراب راست می گفت :هیچ کسی نیست که در بیشه عشق قهرمانان را بیدار کند .هیچ کس نیست .

خودت چه کار می کنی  می روی می مانی ؟

من قایقی ندارم که بروم اسارت یعنی همین اما خواهم ساخت خواهم انداخت به آب ودور خواهم شد از این خاک غریب

دور خواهم شد.