تراوشات ذهن من

شب به شب قوچی از این دهکده گم خواهد شد ماده گرگی دل اگر از سگ چوپان ببرد

تراوشات ذهن من

شب به شب قوچی از این دهکده گم خواهد شد ماده گرگی دل اگر از سگ چوپان ببرد

وای تهنایی باز تهنایی

یه رفیق لر داشتیم این شعر چنان با سوز و گداز می خوند که کیف می کردیم  خیلی خوب می خوند  یادش به خیر آموزش   انگار نه انگار یک سال گذشت حالا از خدمت من سه ماهی بیشتر نمونده یواش یواش باید خدودموبرای رفتن آماده کنم

خی داینی داینی نترم که تونه ز یادم ببرم

وقتی که به او رو نیرم پللت ایا بر نظرم

وای تهنایی باز تهنایی چه کنم مو وا غم یار
وو خدا گل با رهدنس دیه روزمه کرد چی شو تار

آخی داینی قربون اون خالت ونده تش به جونم تیا کالت
کاشکی ای دلم چی گو تو بید ونده بی به گیل دسمالت

آخی داینی داینی بیو کلم دی نکن بیشتر خین به دلم
دیدی که چه وابی بعده خوت جاوارگه وا بی منزلم

آخی داینی داینی قربونت ایخوام که وابوم مهمونت
آخی داینی قربون همو خالت سهدم و برشتم ز دندالت



ترجمه

داینی

آخه داینی داینی نمی تونم که تو رو از یادم ببرم
وقتی که به آب رودخونه می نگرم (نگاه می کنم) گیسوهای تو میان توی نظرم

وای تنهایی باز تنهایی چه کنم من با غم یار
به اون خدا، که گل با رفتنش دیگه روزم رو کرد مثل شب تار

آخه داینی قربون اون خالت گذاشته آتیش به جونم چشمای رنگیت
کاشکی این دلم مثل گوی (1) تو بود، گذاشته بود به گوشه ی دستمالت (روسری ات)

آخه داینی داینی بیا پیشم دیگه نکن بیشتر خون به دلم
دیدی که چی شد بعد از خودت، خونه شد جای من

آخه داینی داینی قربونت می خوام که بشم مهمونت

آخه داینی قربون همون خالت سوختم و برشته شدم از شیون تو


تونستید تو اینترنت ترانه اش رو سرچ کنید خیلی خوبه


تو آموزش تو 120 نفر فقط من یه نفر ترک بودم خیلی تنها بودم اوایل ،ولی بعدها با بچه ها صمیمی شدیم  همیشه وقت خواب همین رفیق لریمون که ترانه رو می خوند با خنده می گفت :شب به خیر کردها شب به خیر لرها  ،شب به خیر خوزستانیها،شب به خیر یه دونه ترک   بعد کلی می خندیدیم  یادش به خیر  چقدر زود گذشت.

نظرات 20 + ارسال نظر
ناصر یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 11:48

خیلی شعر بختیاری قشنگیه. دستت درد نکنه

خواهش می کنم

مرضیه پنج‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:10

ای ول، این آهنگ رو تو واتس آپ دیدم که دو تا پسر بچه میخوندن اما نمیفهمیدم چی میگن که سرچ کردمو اینجا منیشو دیدم، ایول مرسی

خواهش میکنم

پارسا جمعه 6 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 16:53

منم تو واتس اپ دیدم
داینی معنیش چیه شما میدونید ؟

بعضی جاها نوشته به معنی دایه بعضی ها هم معشوقه معنیش کردن

داریوش دوشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 18:20 http://daruoshkabir70.mihanblog.com

سلام خدمت شما دوستان میخواستم بگم داینی معنیش اینه دای به معنی مادر نی هم به معنی نیست

مهدی جمعه 14 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:59

سلام اهنگ وای تنهایی رو چه کسایی خوندن و اینکه من فایلش رو از کجا دانلود کنم

تو گوگل سرچ کن دقیقا نمی دونم

رویا چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:05 http://roaz.ir

سلام ممنون منم با صدای همون بچه ها شنیده بودم .... دنبال معنیش می گشتم ... ممنون واقعا.

خواهش می کنم

علی اردشیری ...تامرادی جمعه 26 دی‌ماه سال 1393 ساعت 21:08

سپاس و همه زحمتلتون

تشکر

نجمه چهارشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 19:53

سلام برادر اخه این چه طرز ترجمه کردنه من بختیاری ام ترجمشوک خوندم روده بر شدم تازه اجیموک ازبس خندیدبردن بیمارستان حالش بدشد

ابجی خانم من ترجمه نکردم که من فقط کپی کردم
شما باید ترجمه درستش رو مینوشتی دیگه

جواد چهارشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 20:29

صوتش را چرا نگذاشتی

پیدا نکردم

ناصر جمعه 14 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 10:21

آهنگ باز تهنایی همین قدر است

رومز سیتی چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 23:25

سلام یه دونه ترک،
دا - دایَه - دی به معنی مادر هست،
داینی - گل به معنی معشوقه هست،

سلام عزیزم ممنون از راهنمایی

سحر شنبه 24 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 22:44 http://monhaser.blog.ir

سلام
عای این شعر
مرسی

فری بختیاری سه‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 14:50

اخرین لایک مال خودمه

ممنون

Foroud.moslemi پنج‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1395 ساعت 15:00 http://28761753f

ایول.دیشب تو باغ بودیم.بچها اینو میخوندن.دوتا داداش بودن.فرزاد و محمد خسروانی بچه کازرون .واقعا عالی خوندن.دمشون گرم..
وای تهنایی باز تهنایی چه کنم مو وا غم یار
وو خدا گل با رهدنس دیه روزمه کرد چی شو تار

رحیم یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1399 ساعت 04:54

زنده باد ایل بختاری زنده باد اعراب زنده باد بلوچ زنده باد کردها یاساشین اذربایجان

ساق اول

مهتاب سه‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1399 ساعت 10:42

♥♥♥

کرامت شنبه 26 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 10:48

داینی در واقع ( دانی ) می باشد
دانی اسم یه دختر در فرهنگ بختیاری می باشد .

آرش جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 03:22

من کلیپ زیبای جدیدش رو دارم اما آهنگش پیدا نمیشه من عاشق این آهنگم

فاینا جمعه 7 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 17:42

اتفاقا خیلی ترجمه اش باحال و درست بود

لیلا چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1402 ساعت 08:41

مرسی من خودمم ترک زبان عاشق این آهنگ باصدای ایمان طهماسبی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد