تراوشات ذهن من

شب به شب قوچی از این دهکده گم خواهد شد ماده گرگی دل اگر از سگ چوپان ببرد

تراوشات ذهن من

شب به شب قوچی از این دهکده گم خواهد شد ماده گرگی دل اگر از سگ چوپان ببرد

با آهنگها وفیلمهای زندگیمان

اولین باری که رفتم سینما از مدرسه بردن  سوم ابتدایی بود .فیلمش خواهران غریب بود افسانه بایگان و خسرو شکیبایی بازی کرده بودند .دومین بار دوم راهنمایی با محمد جعفر رفتیم سینما ،فیلمش سام ونرگس بود خیلی فیلم جالبی بود اولین فیلم محمد رضا گلزار بود اگه اشتباه نکنم .دوم راهنمایی (تابستونش) تو یه مغازه الکتریکی شاگردی( تو چهار راه اول کوچه مشکی) می کردم .ظهر با بچه های همسایه می نشستیم داخل مغازه بعد با هزار دردسر رادیو فردا رو می گرفتیم واحساس می کردیم این دیگه آخر سیاسته (یکی نبود بهمون بگه بیکارین شما) یاد مهدی ومحسن به خیر ....اون موقع تازه شادمهر اولین آلبوم خارجیش رو خونده بود (اگه اشتباه نکنم)

 آدم فروش دستتو رو شده برام قصه هاتو بلد شدم

    من آدم خوبی بودم به خاطر تو بد شدم تو بد شدم آدم فروش....

آهنگ مسافر ،عطر یاس ،دوباره دلم واسه غربت چشمات تنگه ،وخیلی از آهنگهای داخلی شادمهر رو داشتم .زمانی که پیش دانشگاهی بودم یه پسره داشتیم به اسم علی ذاکری نیک ،خیلی شلوغ بود اون زمان یادمه آهنگهای بنیامین تازه اومده بود  علی یه ام پی تری پلیر داشت همیشه گوش می کرد

دنیا دیگه مثل تو نداره نه داره نه می تونه بیاره 

   دلا همه بی قراره عشقن اما عشقه که واسه تو بیقراره  

  نه نداره دنیا مثل تو مثل تو  

معین هم یه آهنگی داشت به اسم فراموشم نکن خیلی خیلی دوستش داشتم خیلی.....

یگانه هم یه اهنگی داشت به اسم ای دختر بی وفا  اون هم خوب بود.

پویا هم یه آهنگی داشت فوق العاده بود.

می خوام برم می خوام برم گریه نکن پشت سرم

مام وطن منو می خواهد می گه کجایی پسرم

خورشید و با خود می برم ستاره ها پشت سرم

ابر مسافرم میاد همه میشن همسفرم

بدون تو ای وطنم نه منم نه من منم .....................

آهنگش خیلی خوب بود تو تنهاییم خیلی وقتها می خونمش  آخه من اکثر ترانه های داخل گوشی خودمو حفظم .

فکر می کنم تو دورانی که  برای کنکور می خوندم آلبوم وایستا دنیای رضا صادقی خیلی خوب بود  آلبوم خوبی بود این آلبوم رو پسر عمه ام وقتی رفته بودم کرج خونشون، بهم معرفی کرد.

من دیگه خسته شدم بس که چشام بارونیه 

  از دلم تا کی هوای غصه رو مهمونیه

من دیگه بسه برام تحمل این همه غم

    قصد رنج بی ثمر برای هر زیاد و کم

وقتی فایده ای نداره غصه خوردن واسه چی 

  واسه عشقای تو خالی ساده مردن واسه چی

نمی خوام چوب حراجی رو به قلبم بزنم 

  نمی خوام گناه بی عشقی بیفته گردنم

نمی خوام دربه در پیچ و خم این جاده شم 

  واسه آتیش همه یه هیزم آماده شم............

دلم می خواد تا ته بنویسمش و بخونمش

در دوران ترم اول دانشگاه محسن یاحقی یه آهنگی داشت زیاد گوش می کردم .

کناره هر قطره اشکم هزار خاطره دفن

اینقدر خاطره داری که گویی قد یک قرن

گلو می سوزه از عشقت عشقی که مثه زهره

ولی بی عشق تو هر دم خنده با لبهای من قهر ه

درسته با منی اما به این بودن نیازارم

تو که حتی با چشمات هم نمی گی آه دوست دارم..........

بعدش آهنگهای زیادی بودند که باهاشون خاطره داشتم .مثل سیاوش قمیشی ،نیلوفرانه افتخاری،یگانه ،مجتبی کبیری وخیلی های دیگه....

یادش به خیر با چهار نفر از بچه ها چهار سال پیش که رفته بودیم اصفهان این ترانه سیاوش رو زیاد می خوندیم .

من همون جزیره بودم    خالی صمیمی وسرد

روی رقص خیس موجها    قامتم یه بستر نزم 

یه عزیز دردونه بودم..........

آدم با خیلی چیزها خاطره داره مثل خیلی از فیلمها مثل ....

ماجراهای هاکلبرفین ودوستان ،یا کارتون زورو که پنج شنبه ها می داد وبابام همیشه میگفت بزن یه شبکه دیگه این چیه نگاه می کنی.

مثل ماجراهای نیلز ،فوتبالیستها که وقتی شروع می کرد هیشکی تو کوچه نبود.

مثل فیلم سینمایی دشمن ملت که آمریکایی بود .

یا فیلم سینمایی عطش که جزو اولین فیلمهای بهرام رادان بود .

مثل گلستان که اولین فیلم سینمایی هندی از تلویزیون بود وموضوعش یه خدمتکار داخل خونه بود که به یه بازیگر معروف تبدیل شد وبچه الان بعضی وقتها اون تکیه کلام معروف رو می گن وباهاش می خندند (صابجی تو سیلی رو به اینجام نزدی (گوشش) به اینجام زدی(منظورش قلبش بود).

 وبعدش رام و شام پخش شد .

مثل روایت فتح ، سفر به چزابه ،خانه سبز ،جنگ78 ،مجید دلبندم،سجاده آتش

وخیلی چیزهای دیگه مثل همین امروز که من نشستم دوباره انتهای خیابان هشتم ویک حبه قند رو دیدم وباهاش گریه کردم مخصوصا انتهای خیابان هشتم خیلی خوب بود .

بعضی چیزها همیشه با آدم هستند و خاطرات مارو تشکیل می دن خوب یا بد.

نظرات 1 + ارسال نظر
نسرین دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:22

یادش بخیرءروزای خوب چه زود گذشتن....
یادمه من عاشق کارتون بودم تو بچگیم (البته الانم یه کوچولو این طوریه!) همیشه کارتون بی خانمان (همون پرین )رو با مامانم می دیدم.
عاشق پت ومت بودم ولی از کارتون میگ میگ(که الان اسم دقیقش یادم نیست)بدم میومدءاخه چه معنی داره یکی همش ببره؟هان؟تو بگو!

منم صدای شادمهرودوست داشتمءهنوزم کاست اهنگای اولشو دارم! ماهم رفتیم جز خاطره های قدیم دیگه!دیگه یواش یواش داریم میشم بچه های دیروز!

....بی سر و صدا وسایلتونو جمع کنید با صف برید تو حباط. امروز معلم ندارید....
"یادش بخیر"...

یادمه چهار ماه پیش وقتی قرار بود من وبابک به سربازی اعزام بشیم یه آهنگی رو تو ماشین گوش میکردیم که خیلی غمگین بود هنوز تو تناییم می خونمش

روزای روشن خداحافظ سرزمین من خدا حافظ
خداحافظ
خداحافظ

فکر می کنم یواش یواش داریم بچه های دیروز می شیم
ولی من هرگز دنیای بچگی رو نه در رفتارم ونه در ذهنم پاک نمی کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد